
Ograniczanie się do lokalnego rynku, przy tak ogromnej konkurencji prowadzi do rychłego upadku firmy. W szczególności dotyczy to branży handlowej, która rozwija się nieustannie przy stałym wzroście liczby produkowanych towarów. Dlatego, im bardziej rozległy jest zasięg sklepu, tym większa liczba klientów, czyli adekwatne zyski.
Obecnie sklepy internetowe mogą szukać klientów na całym świecie. Strony sklepów internetowych mogą być tłumaczone nawet na 10 podstawowych języków obcych, co daje nieograniczone możliwości handlu. Szczególnie dotyczy to sklepów z asortymentem hand-made, który jest towarem unikatowym i często bardzo poszukiwanym przez kolekcjonerów nie tylko w Europie. Podobnie bywa z towarami objętymi patentem, które dzięki nieograniczonej przestrzeni internetu znajdują stale nowe rynki zbytu. Stworzenie sklepu w kilku językach jest sposobem na rozwój biznesu i wyrwanie się z lokalnego rynku. Doskonałym przykładem szybko rozwijających się firm handlowych są jednoosobowe działalności gospodarcze sprzedające np.:dziecięce akcesoria , ubranka itp. Projektowane i wykonywane przez daną firmę, zyskały ogromną popularność wśród odbiorców nawet za oceanem. Można tu przytaczać wiele takich pomysłowych przedsięwzięć od warszawskich unikatowych spódniczek Tutu po kosmetyki produkowane w domowej kuchni, tylko z naturalnych składników. Nie ważne co oferuje i skąd pochodzi Twoja firma, lecz ważne jest stałe odnajdywanie nowych odbiorców!